آموزش پیدا کردن رمز وایفای با CMD (منظور از وای فای همان وایرلس است)

فراموشی رمز وایرلس یا همان وایفای یک امر کاملا طبیعی محسوب میشود چراکه معمولا کاربران ایرانی از رمز های فوق پیچیده یا Super Complex Password مثل 12345678 یا 123456789 استفاده میکنند. به همین خاطر استفاده از Password Dictionary های سنگین 8 گیگابایتی با برترین ابزارهای Hybrid Password Guessing هم نمیتواند رمز عبور وایفای کاربران ایرانی را حدس بزند، از اینرو بهتر است برای پیدا کردن رمز عبور فراموش شده وایفای ویندوز از CMD یا همان Command Prompt استفاده کنید.

پیدا کردن رمز وایفای با CMD

شما میتوانید با استفاده از CMD رمز عبور کلیه شبکه های وای فای خود را به سادگی پیدا کنید. برای انجام اینکار کافیست از دستور قدرتمند Netsh به همراه زیر دستور Wlan استفاده کنید.

برای شروع CMD را به صورت Run As Administrator یا همان Elevated اجرا کنید. (در حالت اجرای User هم میتوانید رمز عبور وایرلس را مشاهده کنید)

دستور Netsh را به همراه زیر دستور Wlan و پارامتر Show و پارامتر Profiles وارد کنید تا کلیه شبکه های وایفای که به آن متصل شدید را مشاهده کنید. برای مثال:

Netsh Wlan Show Profiles

پیدا کردن رمز وایرلس با cmd

دستور بالا فقط فهرست شبکه های وای فای که به آن متصل شده اید را به نمایش میگذارد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این شبکه ها میتوانید بعد از پارامتر Profile نام آن شبکه را وارد کنید. برای مثال:

Netsh Wlan Show Profiles AndroidAP

چگونه رمز وای فای را با cmd پیدا کنیم

در بخش Security Settings میتوانید اطلاعات مربوط به امنیت وایفای خویش را مشاهده کنید، البته همانطور که متوجه شدید در هیچ جا رمز عبور به نمایش گذاشته نشده است، برای اینکه رمز عبور وایفای را مشاهده کنید باید بعد از مشخص کردن نام Profile از پارامتر Key=Clear استفاده کنید. برای مثال:

Netsh Wlan Show Profiles AndroidAP Key=Clear

آموزش پیدا کردن رمز وای فای با CMD

حال میتوانید از بخش Security Settings اطلاعات مربوط به احراز هویت شبکه وای فای خود را مشاهده کنید. در بخش Key Content رمز عبور وایفای به نمایش گذاشته شده است.

اگر میخواهید بگویید شما هم از یک رمز عبور فوق پیچیده استفاده میکنید اصلا جای تعجب ندارد 🙂 ، به این خاطر که Wireless سیستم من همیشه خاموش است 🙂 اما در کل بهتر است به آموزش ساخت رمز عبور پیچیده سر بزنید تا مثل من از رمز های Super Complex استفاده نکنید.